2016. július 18., hétfő

Természetközeli

bejegyzés ez, kézimunkáról szó sem lesz.
Telek. Tulajdonképp nem is a szó kimondott valójában, mert ez a második otthonunk minden jóval megáldva ami a pihenéshez vagy bármi máshoz szükségeltetik.

Számomra nagyon kedves , amikor kinézek a konyhaablakon, nem az utcát látom mint itthon , ahol elsuhannak az autók -és ami kész idegbaj, a kisgyerekes anyukák az úttesten tologatják a babakocsit, vagy mivel ez itt egy hegy, fentről elindulnak gördeszkával, biciklivel miegyébbel a gyerekek hogy azután lejjebb az útkereszteződésben megpróbáljanak lefékezni. Én is voltam kisgyerek, sőt babakocsis anyuka is , de eszembe sem jutott, hogy az úttesten sportoljak, vagy a gyerekemet tologassam ott.
Szóval amikor kinézek az ottani konyhaablakon , a naplementét szeles időben így látom


meg így


Nappal a hatalmas , jelen pillanatban napraforgóval beültetett tábla képe csal mosolyt az arcomra.



Senki ne értse félre, én szeretem Budapestet, mert gyönyörű, de az igazi nyugalom itt költözik szívembe.
A természethez hozzá tartoznak az állatok is, amiket ritkábban ugyan, de óvatosan meg lehet itt figyelni


vagy a kapu előtt szökdécselő nyulat




  ami máskor a kedvenc tölgyfám mellett a távolban sejlik 



és ugyanitt ősszel ezt a kedves csoportot


Azt hiszem az, hogy az ember kertjében őzek eszegetnek , csodálatos dolog , nagyon szerencsésnek érzem magam.
Rengeteg madár, apró mezei állatok, vagy vaddisznó is akad errefelé, nem is beszélve a holtág halállományáról:-)

Más.
Van egy kérdésem a befőzésben gyakorlott háziasszonyokhoz:
A minap kedvező áron hozzájutottunk egy nagyobb cserépedényhez:



Szeretnénk savanyúságot eltenni ebben , olyat amibe kedvünk szerint beledobálhatunk egészben kis dinnyét, zöld paradicsomot , alma vagy tv paprikát, uborkát és minden földi jót.

Mennyiben más mint egy üvegben való eltevés? Ha van valakinek receptje a lére és az eltarthatóságra,kérem jegyezze le itt nekem, nagyon megköszönném♥


Az időjárás szuper, máris felélénkültem, mindenkinek kívánok aktív napot, akármit is csináltok:-)

22 megjegyzés:

  1. Igazi felfrissülés maga a látvány is ahol gondolom csak a nyári napokat töltitek! Ezt a bedobálós receptet hallani már hallottam de nem tudom sajnos! Keressél rá az interneten:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, Éva, téliesítve van, biztosan emlékszel a képre a nagy csempekályhával összevont sparertre;-)
      A Szilvesztert is itt töltöttük a párommal édesketesben:-)
      Megvárom még hátha érkezik tapasztalat, bármi a savanyúsággal kapcsolatban. Jobban szeretem azok véleményét akiket" ismerek", mint egy idegenét.

      Törlés
  2. Őzike, nyuszi! Ó! És ősszel,ahogy emberközelben eszegetnek-hát ezt nem pótolja semmi sem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez tényleg így van, olyan meghitt az egész

      Törlés
  3. Én így szoktam csinálni, Bödönös csalamádénak ismerem, vagy beledobálós.
    Az én edényembe:
    3 l víz,1 l 10 % ecet,80 dkg cukor,6 evőkanál só / vigyázni kell, mert már a só sem egyforma, nehogy sós legyen /,1 evőkanál borkénpor,szemesbors, babérlevél. Azután mehet minden bele. Vasárnap, ha mondjuk kimarad a répa, stb, azokat is belekarikázom, de az égadta világon mindent / karikázom, darabolom /.
    Mi nagyon szeretjük, anno a lányom esküvőjére gyári mértékben csináltam, és mindenkinek ízlett.
    Jó étvágyat :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szuper, nagyon szépen köszönöm Éva!
      Miért vagy te Fáni?

      Törlés
  4. Tökéletes!!!! A naplementés képektől elájultam. Nagyon tudnám szeretni ezt az életformát, használd ki minden percét. Üdv az állatoknak!!

    VálaszTörlés
  5. Hát igen, nagy dilemma ez. A város, ahol minden közel van, de a bosszantó dolgok is hamar elérnek, vagy a tökéletes nyugalom és szépség valahol messze... Ha majd nagy leszek (azaz nyugdíjas koromban), biztosan az utóbbit választom.
    Jók a fotók, az állatosak különösen!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony nagy dilemma, én aki nagyon érzékeny vagyok, nagyon nehezen viselem a rosszindulatot, irígységet, sárba tiprást, a minduntalan gátlástalan törtetést, a közönyt és még sorolhatnám ami itt folyik:-( Én nem ilyen vagyok, úgy érzem nem is élek itt, csak túlélek.
      A telken nem törtet senki és semmi , maximum az állatok ha épp vadászat folyik, vagy a mezei pocok , amikor a magasból a vércse vagy sólyom árnyéka rávetül...

      Törlés
  6. Emő, tudom, hogy a lehető legjobb döntést hozzátok meg❤ De bárhogy is alakul, kívánom, hogy mindig érezd jól magad!
    Köszi a beszédes életképeket :)

    VálaszTörlés
  7. A amizade nos faz ver o mundo com olhos novos.
    Feliz dia do amigo!!!!!
    Beijos Marie.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Marie,Muito obrigado❤️
      Bjs, bom fim de semana p você!

      Törlés
  8. Talán ,ez az igazi pihenés... szép környezet,amerre el lát az ember csak szépségek, amik melengetik az ember lelkét...és kézimunka...AAAh de jó is lenne!!!
    Vagy nem????,Persze sok dolog is van...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen a nyugalom mellett csend és 0, rosszabb esetben 1-2 ember a vízparti telkeken, ez nagyon fontos. Csak nézek ki a fejemből, a zöldbe , az égre vagy nézem hogy vadásznak a ragadozó madarak....
      Ott el vagyok kényeztetve, rendszerint a Drágám főz, persze kiveszem a részem én is a dolgokból, viszont többet meresztem a s....m:-D
      A kézimunka, a jó könyv elmaradhatatlan!!

      Törlés
  9. Gyönyörű a táj! Az állatok megérzik, hogy hol lehetnek biztonságban - Nálatok! Ez a csodás nyugalom biztosan sokat inspirál Téged a kézimunkázásod során is. Majd mesélj kérlek, hogy milyen lett (biztosan finom) a dobálósod!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ágikám, nagyonnagyinnagyon nyugi van ténykeg és valóban insprál ez a környezet minden jóra és szépre.
      Hamarosan készül a savanyúság, véletlenül ma reggel pont rátaláltam egy ugyanilyen cserépedényes receptre itt:
      http://receptek365.info/savanyusagok/vodros-savanyusag-bedobalos-savanyusag/?utm_source=Viber&utm_medium=Chat&utm_campaign=Private
      Ennek örülök, mert azt is megtudtam hogy az eltarthatóság érdekében a tetejénél a mélyedésbe vizet kell önteni.
      Mikor mentek nyaralni "ODA"?;-)

      Törlés
  10. Tudod, Emőke, ez a bejegyzés alkalmas arra, hogy az ember lenyugodjon... és ha eddig nem tudta volna, ráébredjen, hol is van az igazi szépség, ki Ő, aki a legszebbeket képes elkészíteni...
    Örülök, hogy ilyen csodás helyen pihenhettek!
    További szép napokat kívánok szeretettel!

    VálaszTörlés