2016. július 29., péntek

A tűzpiros gyertyatartó esete a karnissal

avagy ajándék egy oroszlánnak
és
más mesék


Előszó :
Nem őrültem meg, csak játszom egy kicsit, ha van kedvetek, tartsatok velem;-)

1.mese

A tűzpiros gyertyatartó esete a karnissal


Hol volt, hol nem volt,volt egyszer egy tavaszi lomtalanítás. Mindenki tudja, hogy ezer meglepetést tartogatnak ilyenkor az utcán megjelenő kupacok. Természetesen mióta "bizonyos személyek " ülnek a kincshalmon mint kakas a szemétdombon , ezen objektumok megközelítése  lehetetlen .
Egy ilyen esemény rendszerint a péntektől-vasárnapig terjedő intervallumra tolódik, a kukásautók hétfőn viszik el a maradékot.
Ekkor jön el az én időm - a hétfő reggel - amikor szabadon  vadászhatok teljesen egyedül ,  a mások számára már értéktelen holmik között.
Többek között találtam egy pirosra festett régi gyertyatartót fából, és a szocreál karnis falra szerelhető részét.... /meg stoppolófát, fadobozt, gombokat, üveggolyót, vessző kosarat, cserepes lestyánt, snidlinget, epret és még sorolhatnám..../
amit szépen átcsiszoltam ,majd összeragasztottam a két elemet . Halvány kékesszürke festéket, majd lakkot kapott, hogy új életre keljen egy tűpárna formájában.


A  mintát valahol a Pinterest-en találtam


amit 32 ct-os vászonra készítettem el .  A fonalakkal együtt kézzel festett.

A több réteg vatelin ellenére sem lett nagyon púpos , de jól funkcionál , meg"woodoo"ztam ;-))

Egy kis fém gyűszűt ragasztottam rá, majd szalaggal, farkasfoggal kombináltam



és el is készültem.


A doboz, a nagy stoppolófa szintén az utolsó lomtalanításból származik.
Aki nem hiszi, járjon utána:-)


2.mese

Boldog békeidők

Nem kell 1000 évet visszamenni az időben, elég csak mondjuk ötvenet, hogy az akkor készült holmikat ma már kincsként őrizzük, vagy legalábbis  az emlékét. A gombokat vastag kartonra varrták és úgy árusították, rendszerint képecskével díszítették . Egy szó mint száz , abban az időben még adtak arra, hogy ilyen egyszerű dolgok is csinos köntösben kerüljenek forgalomba. Mára már minden tömegcikk, ömlesztve vannak a gombok az üzletekben, a cérnák is műanyag orsókra tekerednek a szép esztergált fa orsók helyett.:-(

Festettem egy pár cérnagombot és igen készítettem hozzájuk kartont.
A Pinterest- en  találtam rózsás papírt, a többit a word eszköztárából tettem hozzá és nyomtattam.

Persze a monitor a színes patron állapotát, már egy ideje a jól ismert "fekete felkiáltó jel sárga háromszögben "ábra mutatja, ezért  a nyomtató a  maradék festékből keverte ki a színeket, ezért egész más stílusú lett , sebaj.




Hááát, nem vagyok a türelem mintaszobra, de viszonylag nyugodtan rávarrogattam a kartonra a gombokat,


az eredmény számomra tetszetős



Gombhoz a kabátot helyett fonalakat is festettem, amiket a kívánt hatás eléréséhez , egy ismert tisztítószerrel utókezeltem


A papír bobinák a fent említett karton mintája alapján készültek , így csinos a szett :-)



Ha többet festettem volna, az én mesém is tovább tartott volna...


3.mese

Tulajdonosváltás

Talán tavasszal történt, hogy megkívántam egy kis méretű hímzős kellék tartókát, ahogy az velem gyakran előfordul.
A hímzés része hamar el is készült, majd a szekrénybe bújva várta sorsát .



 Hiába.
Most jött el az ő ideje, mert feltétlenül szükségem lett egy kis zsákra.
Robyn Pandolph egyik  patchwork vásznával kombinálva el is készítettem ,


hogy lakhelyül szolgáljanak a festett kellékeknek 




amik új tulajdonoshoz kerülnek.



Tovább is van , mondjam még?


4.mese

Kalandok a festékkel

Már említettem , hogy néha festek hímzőfonalakat, lenvásznakat.
Vágytam egy kissé foltos , antik rózsás árnyalatra



végeredményként született ez a szín, amit már nem tudom milyen megfontolásból, rózsa helyett mályvának kereszteltem.
Mindig csodáltam a festőket ahogy a valóságos vagy egy képzelt világot meg tudják jeleníteni a festővásznon úgy, hogy az más embereknek is tetsszen.
Talán hat éve vásároltam egy összecsukható és asztali festőállvánnyá alakítható készletet egy művészellátóban . A dobozban olaj és akvarell festékek, paletta,festék keverő spatula, ecsetek és ceruza lapul.
Egy hirtelen ötlettől vezérelve, vagy csak mert megszállt az ihlet, nem tudom, este elővettem a kis szettem és színeket kevertem


hogy aztán megszülessen ez a virág :


A munkát nagyon élveztem.

Hogy funkciója is legyen, az egyik kedvenc versem írtam rá, ami a zseniális Kosztolányi tollából bújt elő.


Ti is szeretitek?



Tovább is van, mondjam még?


5.mese

A haszontalan párnák

Tudomásomra jutott, hogy "valakinek"van két párnája ,amit a nappaliban használ.
Sajnos aki készítette , nem gondolt a tisztán tarthatóságra, ugyanis a szivacstörmelékkel úgy tömte ki az adott vásznat, hogy semmilyen nyílást nem hagyott rajta. :-O
Ez egy olyan baj, amin segíteni tudok, varrtam a fent említett párnákra  huzatot ebből a tetszetős és erős vászonból



A minta antik jellegű 


és zöld , ami nagy kedvenc;-)


Záródás nélküli, a lényeg természetesen , hogy tisztítható.



Itt a vége , fuss el véle!


Zárszó:

Az oroszlán  jelen esetben természetesen nem egy állat , hanem Jucuskám, akinek közeledik a születésnapja , tehát az oroszlán állatövi jegy szülötte.
/ Természetesen megtiltottam neki, hogy pár napig idetekintgessen;-))/

A fent említett ajándékokkal szeretnék kedveskedni neki:


Remélem tetszett nektek a mesefolyam , szép nyarat kívánok mindenkinek!

19 megjegyzés:

  1. :) üdítő volt a meséket olvasni :)
    Gyönyörű ajándékokat készítettél!
    Jucusnak boldog szülinapot kívánok!

    VálaszTörlés
  2. Úgy látom, ismét mozgalmas heted volt - festés, hímzés, meseírás... Nagyon tetszenek a zöldes anyagok, a csíkos is, a romantikus is. A mályvaszínű vászon remek, és látok egy szépséges kerámiaszívet is♥ Kellemes hétvégét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, mozgalmas volt, mert agymunkát kellett végeznem, ami csupán az ajándékok kitalálásával kapcsolatosak.A kivitelezés része mindig könnyebb:-)
      A kerámia szív az enyém, karácsonyra kaptam❤️

      Törlés
  3. So viele schöne Sachen. Ich schätze dein feines Gespür für die eleganten Details. Fantastisch!
    Liebe Grüße Sandra

    VálaszTörlés
  4. Kedves meséidtől az este bealudtam, így most reggel írok :) Gyönyörű, szép kézimunkákat készítettél, fonal, gomb festéseid, pedig gyönyörűek. Nekem viszont ez a megfogalmazás tetszett a legjobban, " a kívánt hatás eléréséhez, egy ismert tisztítószerrel utókezeltem" :) :)
    Sok hasonló, kreatív hetet kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, kedves vagy:-)
      A tisztítószer megfogalmazás tetszett legjobban?Miért?

      Törlés
    2. Az volt a varázsszó, attól kezdve elvagyok varázsolva, köszönöm!

      Törlés
  5. Gyönyörű ajándékok! Minden olyan szép! A minta, a gombok, a színek!! A gyertyatartó pedig büszkén éli tovább életét!
    Nagyon szép lett a festés!!! Remélem kedvet kaptál és látunk még ilyen szépségeket!
    Isten éltesse a barátnéd!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedvem és időm is van ha jól osztom be;-)))
      Kicsit eklektikusak az ajándékok:-)))(
      Köszönöm!

      Törlés
  6. Az igaz barátság ismérve az, hogy figyelünk egymásra. Figyeljük, hogy mit szeret a barátunk, vagy mit szeretne, ismerjük az ízlését stb. Ezek a munkák az igazi barátságot igazolják, és biztos sok örömet szerez az ajándékozottnak. Ami a kivitelt illeti, az a megszokott magas minőségű megoldás, az ötletességével és a "tálalással" együtt. Nagyon sokat dolgoztál vele és megérte. Gyönyörűek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Figyelek, figyelek, hiszen akkor ugazi az öröm, ha figyeljük mit szeret a megajándékozott és ismerjük a stílusát is:-) köszönöm!

      Törlés
  7. Kedves Emőke!
    Csodálom a fantáziád, a mesélőkéd, a tehetséged és a türelmed!
    A gomboktól elájultam, annyira egyedi és bájos ötlet! :)
    Élveztem, ízlelgettem minden mondatát ennek a bejegyzésnek... köszönöm!
    Szép vasárnapot Nektek!
    Ölellek: Palkó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy, Ildikó!:-)))
      Rajtad kívül már mások is írták, hogy türelmes vagyok, pedig ennek az ellenkezője igaz, nagyonis! Mindig komoly erőfeszítésbe kerül türelmet erőszakolni magamra:-/

      Törlés
  8. Méééég kérek szépen ilyen meséket! Sokat, nagyon sokat!!!
    Szeretném mondani, hogy a kedvencem a...., de nem tudom, mert mindegyik tárgyad csodaszép lett, simogatja őket a szemem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ❤️Köszönöm!
      Ha jön az ihlet akkor van mese, mindig:-)))

      Törlés
  9. Ahhhh, de utálom, amikor elszáll a lelkesedéssel és boldogsággal és rajongással megírt ódám, amiket a lim-lomjaidhoz írok és a csodaszép rózsás vershez és azokhoz a csodaszép gombokhoz és fonalakhoz! Gyönyörű minden, egyszerűen gyönyörű!!

    VálaszTörlés
  10. Én mindig rácsodálkozom, hogy milyen szép színeket lehet elővarázsolni,"" kuruzsolni ""a sok természetes nővényekből, akár festőporokból...
    Az előadásod, a tálalásod, meg külön-külön érdekes...Jó olvasni, egy kicsit mindig elvarázsolsz bennünket a mesék világába...és ez olyan jó...

    VálaszTörlés