2016. június 3., péntek

Hosszú bejegyzés


Sziasztok Lányok!
Egy hónap után úgy döntöttem , visszatérek a blogvilágba .
Olyan időszakon vagyok túl , amikor  fölöslegesen komolyan vettem az életet. Ha van  4 percetek, hallgassátok-olvassátok az aktuális kedvencemet :-) Ez a zene sokat segített.
Kowalsky Meg a  Vega....eddig soha nem hallgattam, már bánom is, mert a számaik szövege tartalommal és igazságokkal bír, zeneileg is kiváló.


Persze a blogszünet alatt sem tétlenkedtem, kerti munka is akad bőven, de most a kézimunkáimat szeretném megmutatni nektek, nem sorrendben.

Festettem fonalakat, vásznakat. A fonalak érdekessége, hogy Katától kaptam némi alapanyagot, ami megfestve szép matt sampler színeket eredményezett:


Ezek pedig a vásznak, 32 ct-os lenek.






Világéletemben szerettem olvasni , könyv nélkül soha nem megyek sehova.
Készítettem egy könyvborítót szép anyagból, kettéválasztott vatelin mennyiséggel bélelve-steppelve transfer papirra nyomtatott /pinterestről mentett / kép illetve csipke felhasználásával, mert így sokkal kellemesebb és hangulatosabb az olvasás:





A könyvjelzőt drága Laurától  kaptam pár éve , az ő ügyes keze munkáját dícséri ♥ és rögtön ki is derül , hogy éppen mit olvasok.


Jucusnak "projekt tasak"-kal kedveskedtem , mert a régi már betelt.



35 ct-os,  teával festett szlovák vászonra dolgoztam, festett fonalakkal. A minta: La Boitabulle - Au Jardin , bár efelől erős kétségeim vannak , ugyanis a mintaelemeket megtaláltam egy Mango Pratique füzetben is, amit nem ez a tervező hölgy készített. /Ne szólj szám, nem fáj fejem;-) /






Kétféle vászonnal kombináltam, sőt a harmadik féle a bélés . Vatelin, csipke...és kész is.

...és horgolgatok is, először csak próbálgattam a mintákat. Régóta szerettem volna horgolni egy táskát, most Mónika inspirált készülő szép négyzeteivel/
Gondoltam itt a remek alkalom, hogy a maradék fonalaimat felhasználjam.




de miután meghorgoltam az alábbi 7 négyzetet, rádöbbentem, hogy a fonal mennyisége nem elegendő :-/


Tehát folytattam tovább, mintákat kerestem és próbálgattam:




végül kedvező áron hozzájutottam 30 dkg nyers színű felvető fonalhoz , ami tulajdonképpen a legjobb egy horgolt táskához, ugyanis elég merev tehát lesz  tartása.

A végleges négyzet:


Hímeztem  egy kisebb Blackbird Design mintát, ami a  végleges formába öntésre várakozik. Egy kisebb mappához szeretném felhasználni


A vászon és a fonalak is kézzel festettek.




A lányom közben 20 éves lett ♥



A torta mascarpone-s - epres - ribizlilekváros - tejszínes... Egy tavalyi Vidék íze újságból vett recept alapján készült. Kellemes ízharmónia , viszont a tészta mennyiség kétszeresét használom legközelebb...

A telken készült idén a bodzaszörp, csak 15 liter , mert ez a mennyiség bőven kitart a komor téli időszakban , amikor is vágyunk a nyár ízeire.




A ma reggel ,  a teraszról látott tökéletes szivárvány képével kívánok mindenkinek kellemes hétvégét.


35 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy újra itt vagy!!! Csodálatosan szép leneket, fonalakat festettél <3
    A project tasakot itt is nagyon köszönöm!
    Isten éltesse Zsanit, sok puszi Nektek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jucuskám itt vagyok, köszönöm az elismeréseket, a meglepit pedig szeretettel itt is❤️
      Zsani már olyan nagy lány.....
      Puszi

      Törlés
  2. Örülök hogy itt vagy! Te aztán nem tétlenkedtél szebbnél szebb dolgokat alkottál! Isten éltesse lánykádat nagyon sokáig!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, hamarosan ellátogatok hozzád süteménynézőbe;-))))

      Törlés
  3. Jaj, de jó, hogy újra itt vagy! Azt a mindenit mennyi gyönyörűséget készítettél!!! Azok a vásznak <3 <3 <3
    Isten éltesse a lánykád!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy Gyöngyi, köszönjük❤️

      Törlés
  4. Gondoltam, hogy nem bírod ki sokáig a blog nélkül:) Sok szépet készítettél időközben.
    Nagyon tetszenek a "telkes" képeid, a bútorok, a szörpösüvegek, a hímzett stelázsicsíkok ( megmutathatnád egyszer közelebbről is).
    Isten éltesse a lányodat!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a munkaterápia:-)
      A telken lévő bútorokat nagyon szeretem, igazán közel állnak a szívemhez. Eszter, a stelázsicsíkokat szeretnéd közelebbről látni?
      Ha igen, legközelebb mikor megyek , kivasalom és mutatom őket. Anyu " bolházta" őket ha jól emlékszem, némelyiket kimoshatatlan kávéfolt tarkítja, de ez így szép:-))

      Törlés
    2. nagyszüleim falun éltek, ahol minden konyhában jelen volt az elmaradhatatlan, szigorúan csak piros vagy kék színű hímzett falvédő a családi élettel kapcsolatos remek mondásokkal-biztosan tudod, mire gondolok. én imádtam ezeket nézegetni, olvasgatni. ezekre a munkákra emlékeztetnek a fotódon látható hímzések. a foltok valóban csak izgalmasabbá teszik őket.

      Törlés
    3. Igen, áterzem a hangulatot!:-)

      Törlés
  5. Isten éltese a leányod!

    Nem unatkoztál látom! Sok szép minden került ki e kezeid alól.
    Puszillak:Kata

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!
      Tudod, hogy unatkozni aztán nem szoktam:-))
      Puszi

      Törlés
  6. Ez a zene! Illetve főleg a szövege! Szuper! Én nem ismertem őket,de most már fogom hallgatni.örülök,hogy Rájuk találtál!
    A többi meg: csodás "puffos ujj".:)Elismerésem!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sanyi hallgatta eddig, mindig mondta hogy jó..ez az új lemez meg főleg, de tetszik a duett :Kowalsky és Ágnes Vanilla, és Ocho Macho- Kowalsky is. Hallgasd te is szeretettel❤️

      Törlés
    2. Most jöttem rá,hogy Ágnessel való együtténeklésüket már hallottam,de elfeledkeztem róluk.
      KÖSZÖNÖM!!!!

      Zsanit Isten éltesse!!!!! 20 éves. felnőtt hölgy..

      Törlés
    3. Köszönjük❤️❤️❤️

      Törlés
  7. Szépséges színek, illatos képek, jó hogy itt vagy! Nagyon boldog szülinapot a lányodnak!

    VálaszTörlés
  8. Öröm volt végignézni mindent!!! Jó, hogy megvagy és itt vagy!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ilyen kedves megjegyzések miatt jó újra itt lenni, feltöltödöm, símogatja a lelkem❤️

      Törlés
  9. Jó hogy újra itt vagy..!
    Boldog szülinapot a lánykádnak!
    Sok szépség és szép fotók készültek, ahogy megszokhattuk Tőled...Kellemes hétvégét!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm/köszönjük Vera!
      Hamarosan ellátogatok hozzád.szép hétvégét neked is!

      Törlés
  10. Te jóóóóóóó éééééééééég, azok az óóóó-óóó-óóóóóóóó-színű anyagok!!! Meg minden szép, a "stelázsicsíkok" (új szót tanultam:)) haláliak, és nagyon-nagyon boldog születésnapot a lányodnak!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És óóóóóó köszönöm❤️❤️:-)

      Törlés
  11. Megint csodaszépeket alkottál, Barátném <3!

    VálaszTörlés
  12. Una colección preciosa de hilos y telas. Me encantan todos los trabajos que enseñas, las fotos preciosas, besos

    VálaszTörlés
  13. De jó, hogy megint itt vagy. Csodálatos dolgokat készítettél ismét, nem csak varrogatásra gondoltam :)
    Én akárhogy festem a vásznakat, mindig márványos lesz, már nem merek belekezdeni :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva!
      Az miért baj ha egy vászon "márványos"?
      Viszont, ha neked nem tetszik, javaslom végezz internetes kutatómunkát ezügyben. Biztosan találsz a vászon festésével kapcsolatos tanácsokat.

      Törlés
  14. Örülök, hogy újra köztünk vagy! :)
    Csodálatos dolgokat alkottál, élvezet volt ez a bejegyzésed (is)!
    A lányodnak szívből kívánok jó egészséget, sok örömet, további boldog éveket!
    Szeretettel: Palkó

    VálaszTörlés
  15. Köszönöm/ köszönjük Ildikó!:-)
    Jó újra itt lenni❤️

    VálaszTörlés
  16. Örülök, hogy úgy döntöttél, visszatérsz! A képeidtől gazdagabb lesz az ember!
    Imádom a könyvborítód (is), egyszer leírhatnád, hogy csinálod, én még nem mertem nekifogni, pedig az imádott könyveinek nem ártana némelyiknek!
    Boldog Szülinapot a lányodnak, egy fotó róla?
    De mi az a "protect tasak"?! Mi ellen véd? Nagyon klassz!
    A festett fonalaid, a horgolásaid, a bodza szörpöd a csodás kamra fotóval...szóval légy szíves blogolgass csak szorgosan! :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hálásan olvastam tőled a sok dícsérő szót, köszönöm!
      A könyvborító leírását és a fotót elküldtem.
      A project tasak jelen esetben egy A4- es méretű dolog, amiben az aktuális, illetve az elkövetkezőkben hímzésre kerülő mintaíveket vagy az aktuális projekt minden alkotóelemét lehet tárolni:-)

      Törlés
  17. A szünet tökéletes kihasználása! A festett vásznak gyönyörűek :)

    VálaszTörlés