2016. január 31., vasárnap

Ántikoljunk



Amikor újdonsült ismerősünk számára kiderül rólunk az az " érthetetlen , hihetetlen és meghökkentő " tény, hogy kézimunkázunk, első körben hajtőbe húzott szemöldökkel olybá tekint ránk, mintha egyenesen egy Marsbéli utazásról tértünk volna vissza. A reakció második lépéseként felteszi azt a borzasztóan "okos" kérdést : neked ehez hogy van türelmed??? A legkézenfekvőbb döntés az, ha bölcsen hallgatunk, ugyanis azt ő úgy sem értené meg  , hogy amit az ember hobbijaként szeret , ahoz NEM KELL TÜRELEM. A harmadik lépés amikor az illető agyában jön a boldog felismerés és a jótékonykodás érzése , miszerint a Déditől és vagy a szomszéd Mari nénitől van "valahol" a lakásban Skálás/!/szatyorban mindenféle  örökölt  cérna , fonal , amit szívesen nekünk ajándékoz.
Mi már tudjuk, hogy a Dédi és vagy a szomszéd Mari néni nem használt DMC-t, vagy akár TGA fonalakat , de nem akarván visszautasítani az illetőt, szeretettel megköszönjük a következő alkalommal kézhez kapott szatyrot, mert felsejlik bennünk egy-egy régi csipke képe is ami a fonalak mellett lapulhat....

de rendszerint  a csomag tartalma eképpen fest:


mi pedig a szekrény mélyére süllyesztjük és a  " majd jó lesz valamire" kategóriába soroljuk.
Igaz?;-)
Természetesen nekem is vannak ilyen fonalaim, részint örököltem, részint kaptam..

Szóval volt egyszer egy  cérnagyárunk, az Újpesti...
" A cég Angol- Magyar Cérnagyár Rt. néven 1923-ban alakult, mint az angol J.&P. Coats Ltd.(Glasgow) által irányított nemzetközi konszern leányvállalata"


Az Újpesti Cérnagyár neve 1990-ben Coats Magyarország Kft-re változott , majd évek múlva megszűnt , mi pedig vehettük a méregdrága külföldi fonalakat...de ez egy másik történet.

Tegnap eszembe jutott, hogy már rég óta szeretném kipróbálni a fonalak "antikolását" vagy öregbítését ahogy tetszik, kevertem egy kis fapácot , elővettem az említett hímzőfonalakat ...
az eredmény pedig itt látható:


Több-kevesebb sikerrel zártam a napot:
itt vannak a sárgák előtte :


és utána:


a narancsos árnyalatok:



ezek a rózsaszínek/halvány lilák:





A sötétlila és bordó árnyalatok




végül a barnák és két zöld:




Az eredménnyel /részint/ elégedett vagyok , biztosan fel fogom őket használni....majd jó lesz valamire;-))))

Amikor időm engedi hímzek is/ ezt most DMC-vel/



Legyen nagyon kellemes a vasárnapotok ♥

21 megjegyzés:

  1. ......O "mily bűbájosan ántik" :) :)

    VálaszTörlés
  2. Que bonito! Me encantan las tijeras y el corazón. Menudo colorido de hilos!!! Besitos

    VálaszTörlés
  3. Nem tudtad, hogy az UC fonalakat ma már aranyáron adják? Legalábbis nálunk a bolhapiacon 100 Ft/motring, ha jól emlékszem.
    Szerintem nem jártál rosszul velük!
    Nagyon jó lett az antikolás, biztos fel tudod használni őket valami klassz hímzéshez.

    VálaszTörlés
  4. Igazán élvezetes ebéd utáni olvasmány volt az eszmefuttatásod. És igen, nekem nagyon is ismerős a történet- a csúf fonalakról és giccses keresztszemes mintákról. Remek munkát végeztél, határozottan kellemes színűvé varázsoltad a fonalakat.

    VálaszTörlés
  5. Ó,ó... én használom az UC fonalakat... a kedvenc kis szatócsboltomban ugyanis még kapható... no nem a színskála, csak ez-az... :)
    Szerintem szuper lett a végeredmény!
    A rózsás hímzésed pedig dupla oh-oh... :)))
    További szép vasárnapot Nektek is!

    VálaszTörlés
  6. Ezt én most nem értem, mi az, hogy majd jó lesz valamire. Ezzel a fapácolással vagy mi a csuda ez fantasztikus színeket kreáltál. És azt sem értem, hogy mitől különb egy hímzés ha DMC fonallal készült??

    VálaszTörlés
  7. Elképesztettél most is.:) Ántik-varázslónő vagy. Eszembe nem jutott volna fapáccal antikolni. Nekem is vannak régi hímzőfonalaim, nem olyan sok,egyenlőre pihennek.
    Most majd kiakadsz rajtam,de a olyat,amit hímzel, ahhoz nekem sincsen türelmem.Hopp.:)

    VálaszTörlés
  8. Szerintem csodás lett az antikolás. Sajnálatos,hogy lassan már egy gyárunk sem lesz, semilyen formában. Elkeserítő. Kíváncsian várom mit hímzel majd ezekből a csodákból, nekem lenne pár ötletem. :D
    Szép rózsás képnek áltál neki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Melinda!..és igazad van:-(

      Törlés
  9. Ja! És a fejléced fotóját irigylem!:)

    VálaszTörlés
  10. Szuper színek születtek, igazi over-dyed kollekció :) A rózsád fantasztikusan szép lesz, már most látszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Jucuskám, a sok színváltás miatt lassan, de haladok:-)))

      Törlés
  11. Ó azok a szép napok...amikor én még UC.-vel hímeztem, máig nézegetek a piacon 1 szálas hímzőfonalat, ami ugyanilyen kis motringba van, no meg perlét vadászok.
    Osztott fonal az nagy motringba , vagy orsón van, mikor milyen színben, kilós áron:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van perlém is nagy motringban halvány rózsaszín és fradi zöld :-O , azt is be fogom festeni így, mint ahogy a tegnapiakban is volt perlé és 1 szálas fonal is. Ha legközelebb bolhán járok, nézek neked ilyeneket ha szeretnéd. (Bár nem tudom mikor lesz erre érkezésem)

      Törlés
    2. Bevallom ezeket az egy szálas régi fonalakat (UC és perle) egy adomány hímzéshez gyűjtöm, nem öncélúan.Hatalmas a terítő és elkeserítően drága hozzá a fonal:-(

      Törlés
  12. Köszönöm a kedves megjegyzéseket, de mivel eléggé megosztó volt a bejegyzésem, hát mindenkinek egyszerre válaszolok.
    Előszöris leszögezem, hogy nem vagyok sznob, elsősorban nem a fonal ára, hanem annak minősége érdekel.
    Szeretem ha fényes egy fonal ezért használok DMC-t/ amihez olcsón jutottam hozzá 2007- ben, a teljes színskálához, és ami fogy azt pótolom ./ ... és mert nem vagyok sznob, 2007 előtt szlovákiába jártam vásárolni osztott hímzőt, ami 6 Ft/ db volt / mert nekik van saját cérnagyáruk/ami úgy fénylett , mint a DMC.
    Mint megtudtam a WDW és a TGA is over- dyed DMC illetve Anchor, ezért fehér DMC- használok a saját fonalaim festéséhez, amit reprodukálni is tudok.
    Az UC fonalak amit tegnap" antikoltam" nem fényesek , ezert írtam, hogy jó lesz valamire, persze már azt is tudom, hogy mire fogom használni: a nagyon primitive mintákhoz tökéletes lesz, még korhű is maradok, mert nem hiszem, hogy a XVIII-XIX .században fénylettek volna a fonalak mint Salamon bizonyos szerszámának egyik alkotóeleme;-))))

    VálaszTörlés
  13. Nagyon tetszik a festés végeredménye... nekem is van egy nagy doboznyi fonalam, lehet hogy kedvet kapok tőled és megpróbálom én is ...
    Szépen növöget a rózsád

    VálaszTörlés
  14. Que bonita gama de colores tienen esos hilos!! besos

    VálaszTörlés
  15. Nekem nagyon tetszik amit kihoztál ezekből a harsány fonalakból!! Szuper ötlet volt! Kaptak egy új esélyt, hogy végre elérjék kis küldetésüket:)
    A rózsa pedig egy álom!!!

    VálaszTörlés
  16. De ismerős a történet! Na meg az ajándékba kapott rikító fonalak. A fapáccal bámulatos eredményt értél el, szerintem én is adok egy esélyt a ládák alján kallódó randa fonalaknak.

    VálaszTörlés