2015. december 22., kedd

Karácsony előtt

még feltétlen váratott magára két kész kézimunka végső formába öntése.

Az első alap egy félkész hímzés volt ,  amit tavaly kezdtem el ,amikor levendula idény volt....de mint sokunknál , néha közbeszól egy új hímzés , amit azonnal el kell kezdeni...;-)

Helene Le Berre : Le savon de Marseille a címe a mintának, a 2014-es Mango Agenda-ban megtalálható.
A szappan motívumot készítettem el először, ezek után érthető, hogy új hímzésbe fogtam;-))))) Most kiegészítettem a kosárkával,madárkákkal, némi levendulával, pár esetben a saját kútfőmből merítettem az ötletet.


Tudni kell, hogy a bőröm nagyon érzékeny, csakis egy bizonyos fajta levendula szappant bír fürdésnél / az alább következő képen látható is majd régi és új csomagolásban /  MINDEN mástól csalánkiütéseim lesznek, kivéve ettől a szappantól. Ezért is oly kedves nekem ez a motívum. Egy " hímző kellék tartó " mappát készítettem belőle. Tudom, van már ötszáz darab , de mindjárt kiderül, hogy miért is készítettem egy újabbat.


A vászon amit választottam hozzá, igaz, hogy nem levendula mintás, de színben olyan jól alkalmazkodik a hímzéshez-ezért használtam.




Belülre fakkokat készítettem ollónak



a tűtartónak, a varrásbontónak


és végre helyett kapott a pár éve  Laurától kapott és általa elnevezett kerámia "bigyóka" is ;-)))


24 fakkot kellett készítenem a bobinázott fonalaknak 



A fakkokat is festett csipkével díszítettem/ kaptam;-))/ de a mappán belül máshol is megjelenik.


Nos , úgy emlékszem, hogy tavaly előtt  nyáron készítettem Anyunak a botanikai hortenziát , mivel határidőre hímeztem, sietnem kellett, kilyukadt az ujjam és a minta khmmm... nem volt túl haladós, talán emlékeztek még :



Amikor elkészültem, úgy emlékszem , azt mondtam: soha többé botanikai minta vagy legalábbis a közeljövőben nem.
Az ebédlőnkben a falon van egy óra, 2 éve nem lehet működésre bírni, az óra helyére szándékozom elkészíteni ezt:


tehát " miatta " készült a fenti "tartóka". A karácsony utáni időt január elejéig a telken töltjük , a fonalakat nem vihetem csak úgy "akármiben" :-D

A második munkám csak félve merem mutatni. Tavaly karácsonykor kérte a lányom, hogy hímezzem meg neki a CCN: Snowman's cottage mintát, amit el is kezdtem 36 ct-os natur vászonra, de a befejezésre nem volt idő. Úgy gondoltam, hogy idén folytatom. Ez lett a vesztem. Pár hete voltam látásvizsgálaton, közelre tökéletes a szemem, de ebben a szürke időben egyszerűen semmilyen fény alatt nem láttam a lyukakat a  szürke  vásznon / a színnel volt a probléma, mert a fehér,szintén ilyen sűrű  vásznat tökéletesen láttam /így találomra/!/ böktem a tűt, ami nagyon látszik. 10 perces hímzés adagot cca 5 óra alatt készítettem el :-O és...nem is mondom tovább... A lányom annyira vágyott rá, hogy elkészítettem neki egy kis pinkeep-nek mézeskalács fűszerrel, kis fa gombokkal .


Sokáig tépelődtem, hogy posztoljam- e, de a lányom azt mondta, hogy csodálatos  és az öröme határtalan volt,így mutatom mégis.
A hóembert ő szőtte tavaly előtt..



Tehát minden elismerésem azoknak a hölgyeknek, akik a sötétségben is képesek hímezni akár 40 ct-os vászonra is♥

Végül, de nem utolsó sorban mutatom  Ildikó  kedves ajándékát , egy angyalka díszt. Ezúttal is köszönöm a figyelmességed, örömöt szereztél ♥


Pár csokoládé még bújkál az adventi naptárban, ezzel a még reggeli sötétségben készült fotóval kívánok minden kedves blogbarátnőmnek :
Nyugodt és békés karácsonyt  ♥


15 megjegyzés:

  1. Gyönyörű munkák, Emő! A fakkos mappa nálam mindent visz!!! Milyen jó, hogy szépen, rendszerezve vannak a bobinák, ahogy én szeretem, és nem műanyag dobozt kell cipelgetned.... Puszillak

    VálaszTörlés
  2. A megszokott igényesség....♥A fakkok varrása nálam eléggé mumus.
    Úgy szeretem ezt a sokfajta hímzőmappádat! Szeretnélek ebben követni, remélem egyszer közel érek hozzád.:)
    Áldott,békés, vidám Karácsonyt kívánok neked!!!!!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép tartócskát készítettél, a tervezett minta is ♥.
    Cuki a hóember és a kis párna is!
    Áldott, boldog, békés, szép ünnepeket kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  4. És : kérlek add át lányodnak,hogy a hóembere szuper!!!!Nagyon ügyes keze van!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek a munkáid, egytől egyig! A szappanos tartó szerintem is szuperhasznos dolog, bár én nem bobinán tartom a fonalakat, de szeretem, ha rend van a dolgaim között.A hóember is édes♥
    Boldog Karácsonyt kívánok Neked és a Családodnak!

    VálaszTörlés
  6. Unos trabajos preciosos!!
    FELIZ NAVIDAD!!

    VálaszTörlés
  7. Kedves Emőke!
    Szerintem mindkét munkád gyönyörű lett, semmi hibáját nem látom! Az új hímzésterv... sok erőt hozzá!
    A hóember pedig annyira kis huncut! :)
    Nagyon szép lett!
    Áldott, békés, boldog Karácsonyt kívánok Nektek szeretettel!

    VálaszTörlés
  8. Csodaszépek! A leányzóddal egy rugóra jár az agyunk, nagyon-nagyon tetszik ez a kis kép! A kis hóember pedig tündéri!!
    Nagyon boldog karácsonyt kívánok Nektek!!

    VálaszTörlés
  9. Jó volt megint látni a szépségeket.Boldog karácsonyt!
    Puszi

    VálaszTörlés
  10. Gyönyörű munkák...
    Boldog békés ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés
  11. Annyira irigylem ezeket a gyönyörű mappákat! És hagy mennyire rendet tudsz tartani a dolgaid között. Én hiába próbálkozom, valahogy mindig arra eszmélek, hogy újra óriási az összevisszaság... A kicsi párna is édes, nem látok benne semmi hibát.
    Boldog Karácsonyt kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  12. Szerintem ez jó, hogy ilyen elszánt vagy. Így születnek a csodák! Boldog karácsonyt!

    VálaszTörlés
  13. Jaj, a tartókád milyen csodálatosan gyönyörűségesen szép lett!!!!! A pinkeep is csuda, nem is látszik rajta semmi hiba! Én kicsire szigorúan csak napközben, vagy nagyon erős irányított lámpával hímzek, különben semmit sem látni.

    VálaszTörlés
  14. O que nos faz amigos é essa capacidade de sermos muitos, mesmo quando somos dois.
    Pe. Fábio de Melo
    Obrigada querida por compartilhar comigo 3 anos do Algodão Tão Doce!!!
    Um doce abraço, Marie.

    VálaszTörlés