2015. szeptember 27., vasárnap

Thanksgiving

Tudom, észak-amerikai ünnep , amikor hálát adnak a farmerek Istennek az őszi termés betakarítása után. A kemény munka utáni finom falatok jellemzik., talán az őszi  nap utolsó , lenyugvó   sugarai aranyozzák be az ünnepet...
Hálát adni sok mindenért lehet, nem csak  a /hagyomány szerinti / bőséges termésért .



A mintát ITT/HERE találtam, és megtetszett az egyszerűsége , a vidám, őszi színei.
Elkészítettem  35 ct-os , zöld dió héjával festett vászonra, 


a saját festett fonalaimmal.


Ezek a :medve, berkenye,csipkebogyó,avar,horgász és egy régebben festett, dísztök  .

Kétféle farkasfoggal díszítettem a pinkeep-et :


Bár most borongós az idő, mindenkinek kívánok nagyon szép őszi napokat, nemsokára a nap is kisüt;-)


22 megjegyzés:

  1. A hálaadás nagyon fontos ,akár ősszel,akár minden nap.Igyekszem benne élni,nem mindig sikerül....
    Nagyon tetszik és köszönöm a forrást is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elmentem a forráshoz és nem hízelgés.:),de a tied sokkal szebb.:)

      Törlés
    2. Szóval: a hálaadás nagyon szép amerikai ünnep,ellentétben --nekem-- a Haloweennal.Vagy hogy kell írni.:)))))

      Törlés
    3. Köszönöm szépen,Mónikám.Igen, ez az ünnep nekem is tetszik, és igen hálát adni mindig lehet, nem évszakhoz kötött.

      Törlés
  2. Que bonito!!, me encanta. Besitos

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép a hímzésed, Emőke, csodás színeket választottál♥
    (Én is elmentettem pár éve ezt a mintát, de még nem volt időm kihímezni.)
    A Hálaadással kapcsolatban igazad van, valójában mi is ünnepelhetnénk, a lényege általános érvényű.
    A fotóid nagyon tetszenek! az a fadoboz régi, vagy te tetted azzá?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy, Eszter köszönöm. Valóban, nagyon élvezem a saját színeimet, jó érzés, hogy mindig találok kedvemre valót.
      A fadobozt így kaptam, egy családtag készítette, pácolta, és bevonta méhviasszal/az utóbbit nem kedvelem, mert a tapintása olyan.....izé....:-), és megfogja a bútort, tiszta sárga lesz tőle minden:-/

      Törlés
  4. Először: a hímzésed gyönyörű! A minta is szép, de a fonalak színe teszi fantasztikussá! :)
    A hálaadás nem csak amerikai ünnep. A protestáns egyházakban is ünnep ilyenkor ősszel. Nálunk (baptisták) már szinte minden vasárnap hálaadó istentisztelet van - hol vendégségbe megyünk, hol hozzánk jönnek :)
    Egyébként meg nekem is az a véleményem, hogy ezer okunk van a hálára nap mint nap! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Ildikó!Szép lehet az ünnep nálatok........
      A tök már több éves, és ilyen csúfra száradt. Elárulom, hogy igen, ez egy nagy bibircsók, amit egyenesen a Kopárszív nevű erdei boszorkány orráról szedtem le;-)))))

      Törlés
  5. J, és azt is akartam írni, hogy az utolsó képen az a tök... félelmetes... mint egy bibircsókos vénség... :)

    VálaszTörlés
  6. Én is néztem az eredeteit...Ezek a színek valahogy "világítosak" szebbek...Szép lett a hímzésed..., szép fonalakkal..Ahogy elnéztem a farkasfog odavarrása, igen csak nagy pontosságot igényelt...és egyenes varrást...Irtam már az Ildikónál is, ahol írás van a hímzésbe, mindig tartok, mert sajnos se milyen nyelven nem beszélek, nem is értem, igy nem tudhatom hogy a szöveg mit rejt,...
    Emőke szép hetet! és gratulálok!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Vera, kedves vagy. Igen nagy pontosságot igényel, nem is sikerült tökéletesen a farkasfig bevarrása, mert sokat bontottam és nem volt türelmem a végén.....
      Mire való a google fordító?;-)

      Törlés
    2. Képzeld el... még fordítgatok is... mikor írok blogot, vagy varrok vagy hímzek...és a többi...
      Anno sokat díszitettük a ruhákat farkasfoggal... nem könnyű, igaz akkor a közepét céloztuk meg és ugy lett rávarrva... de ezt úgy néztem, csak a széle lett varrva... Én próbáltam a kétoldalú ragasztóval is... az sem lett nekem az igazi...És elhiszem...hogy elfogyott a türelmed...Azért szépen megoldottad..
      teljesen mindegy milyen kézimunka, mikor babrálok... kikapcsol, megnyugtat... egy ismerősnek 16 macskája volt, munka után hazament, leült az udvaron, a macskák körül vették... hízelegtek , játszottak.. teljesen megnyugtatta, és megfeledkezett a gondokról... Ki igy. ki úgy kapcsolódik ki!!

      Törlés
    3. Képzeld el... még fordítgatok is... mikor írok blogot, vagy varrok vagy hímzek...és a többi...
      Anno sokat díszitettük a ruhákat farkasfoggal... nem könnyű, igaz akkor a közepét céloztuk meg és ugy lett rávarrva... de ezt úgy néztem, csak a széle lett varrva... Én próbáltam a kétoldalú ragasztóval is... az sem lett nekem az igazi...És elhiszem...hogy elfogyott a türelmed...Azért szépen megoldottad..
      teljesen mindegy milyen kézimunka, mikor babrálok... kikapcsol, megnyugtat... egy ismerősnek 16 macskája volt, munka után hazament, leült az udvaron, a macskák körül vették... hízelegtek , játszottak.. teljesen megnyugtatta, és megfeledkezett a gondokról... Ki igy. ki úgy kapcsolódik ki!!

      Törlés
  7. Csudajó lett, Emőci :) Életteli színekkel dolgoztál!

    VálaszTörlés