2015. augusztus 2., vasárnap

A színek játéka I.

Tegnap ihletet kaptam a fonalfestésre. Nem volt határozott célom a színekkel, ezért kíváncsian vártam hogy alakul át a fehér DMC a kezem alatt.


Ezúttal szintetikus festéket használtam , igyekeztem kissé visszafogott színeket kialakítani , többé kevésbé sikerült is. Ennek az öt színnek a kialakításához összesen 9 színre volt szükség. Festés közben masszíroztam a festéket a fonalba és gyöngyöző vízben mostam helyenként a szép átmenet miatt./ a tenyerem nem mutatom meg :-O /

Elsőként ezt a zöldet festettem , a fantázia neve :
 -m é l y s é g -
..., mert így képzelem a  tenger azon szintjét,ahol a titokzatos lények élnek , ahová az  ember csak nagy nehézségek árán jut el


A második színre talán  a legjobban a
-  s e c o n d  h a n d -
elnevezés illene , az agyonmosott ,  kedvesen megfakult rózsaszín ruháé


A harmadik egyértelműen :
 -a q u a -
  láttára a víz, a hullám, a tisztaság mint fogalmak sejlenek elő 


Ez a szín a
- s z e d e r  f a g y l a l t -
fantázia nevet kapta / két hete készítettem szederből fagyit , a színe egészen ilyen volt/:


Tudom, hogy nem ilyen a színe, de mégis
   -s z a n t á l -
elnevezésben részesült  az ötödik szín. Ez a lágy, keleties illat a lelkemhez szól . Gyakran használok itthon füstölőket , az illatokat gondosan és tudatosan válogatom , így asszociáltam


A fonalak festés után ecetes fürdőben lubickoltak , a napsugár szárította őket


majd cimkét kaptak


Most percekig nézek egy színt, belemerülök a színek világába, de hamarosan felhasználom őket...
Szép vasárnapot mindenkinek♥

18 megjegyzés:

  1. Rendkívül szép kísérletek! A kék erősen emlékeztet egyik kedvenc WDW színemre, az Aqua-ra. A "rózsaszínek" nagyon szépek, és a barna is igencsak jól sikerült. Próbálkozz csak tovább, Emőke!!!Jól megy ez neked.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Eszter, ha lesz motivációm akkor mindenképp:-)

      Törlés
  2. Egyik szín szebb lett mint a másik. Igazából el sem tudom dönteni, hogy melyik tetszik jobban.
    Az mit jelent, hogy :
    "Festés közben masszíroztam a festéket a fonalba és gyöngyöző vízben mostam helyenként" ?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, hogy is írjam neked....
      Van egy lábos amiben víz gyöngyözik a tűzhelyen, ebben a lábosban befőttes üvegben az aktuális festékek. A fonalat az egyik színbe teszem egy darabon és nézem a színhatást, ha úgy látom túl erős vagy "nem ezt a színt akartam" beteszem a másik színbe vagy a gyöngyöző vízbe,és miután abból kihúztam, masszírozom a fonalba vagy a fonalból a festéket, hogy lássam miként alakul.....Használd a fantáziád, mert másképp nem tudom leírni a folyamatot, minden festés közben alakult, nem tudatosan.

      Törlés
  3. Wunderschöne Garne hast du wieder gezaubert, mir gefallen alle sehr gut. Besonders Brombeere und das herrliche Blau.
    LG Sandra

    VálaszTörlés
  4. Liebe Sandra,dankeschön...
    Sie haben einen schönen Tag
    Emőke

    VálaszTörlés
  5. Fantasztikus vagy, Emőke! Gyönyörű színeket alkottál!!! Mindegyik nagyon tetszik!... kíváncsian várom, milyen gyönyörűség lesz belőle! :)

    VálaszTörlés
  6. Hűűűűű! Annyira jólesik a migréntől kiguvadt szememnek ez a csodás színharmónia!!!!!
    Kedvet kaptam festeni....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyógypuszik, az enyém már elmúlt....
      Szerencse, hogy nem ma támadt kedvem festeni. Elképzelni sem tudom, milyen színek születtek volna 😱

      Törlés
  7. Igazán csodaszép színeket festettél. Nekem is kellemes a szememnek. Jó lenne újra hímezni. :)
    Milyen festéket használtál?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hímezzél, Krisztike!
      Columbust használtam

      Törlés
  8. Csudiszépek lettek ezek a fonalak. Kíváncsian várom mik készülnek majd belőle

    VálaszTörlés
  9. Jó színek..... kiváncsi leszek mi készül majd belőlük...

    VálaszTörlés