2015. május 6., szerda

Orgonavirág



Szeretek mindent ami kuriózum , ezért szedtem egy szatyornyi orgona virágot, hogy szörpöt készítsek belőle. 



A recept szerint nem kerülhet a szörpbe semmilyen zöld rész, kizárólag a virágocskák lesznek felhasználva. Mivel nem tartozom a türelmes emberek táborába, a kezdeti lelkesedésem hamar lelohadt . Természetesen az orgonavirág szemezgetésnek is van technikája ugyanúgy mint a borsófejtésnek , a meggy magozásának vagy a bodza bogyójának eltávolításának  a szárról ,  de mire erre rájöttem , már majdnem végeztem.


Körülbelül másfél liter vizet forraltam 1 kg cukorral, majd némi citromsavat és 1 citrom levét tettem a szirupba. Beleszórtam a virágokat és pár órán keresztül áztattam.

Leszűrtem a főzetet, üvegekbe töltöttem:


A Pinteresten talált orgonás kép word-ben lényegült át cimkévé:


Maradt egy kevéske szörp, amiből zselét készítettem , 2 kis üvegbe tettem:


Csinosan szép az élet;-)


A fotózás után


kötelező a kóstolás :-)



♥♥

22 megjegyzés:

  1. Egyetlen szó jutott eszembe először:. "PAZAR", majd a kreatív és sok-sok dicsérő szó is jöhetne, de az első szó a legtalálóbb.

    VálaszTörlés
  2. épp tegnap láttam orgonás receptet valahol. remek, hogy mi mindent kipróbálsz! biztosan nagyon finom a szörp és a zselé.a "csomagolás" pedig tényleg nagyon csinos♥

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak mert érdekesség:-)
      Köszönöm, Eszter!

      Törlés
  3. És mesélsz a technikájáról? Kell nekem ilyen szörpi. A zselé hogy készül?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hááááááááát, csinálni egyszerűbb, mint elmondani, a virágokat a tövüknél szorítottam, így egyenként szépen lejöttek a szárról.... a zselé egy kevés zseléfix hozzáadásával készült.

      Törlés
  4. Emőke, a vesémbe látsz :D - már én is szemezek egy ideje az orgona felhasználásával, de épp a "szemezgetés", ami eddig visszatartott. Nagyon ügyes vagy - gratula a szörphöz és a zseléhez is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Ági!!
      Csináltál végül?

      Törlés
    2. Még nem ... :( - talán jövőre :)

      Törlés
  5. Ahhh nagyon ki van ez találva, gratulálok!! De mond csak mihez tudnád hasonlítani az ízét? El sem tudom képzelni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szilvi, köszönöm!
      Mivel szörp, először az édes íz és a citrom dominál, végül érződik a virág. Semmihez nem tudnám hasonlítani.

      Törlés
  6. Your syrup looks great , alone the color is gorgeous . A nice idea !
    Greetings Sandra

    VálaszTörlés
  7. Nagyon jól néz ki! Biztos különleges íze van.
    Nálam kudarcba fulladna a virág szemezgetéssel:)
    Jó étvágyat hozzájuk:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-D
      Finom, egyszer vegyél erőt magadon:-)
      Köszönöm, Gyöngyike♥

      Törlés
  8. Nagyon érdekes....Arról nem beszélve, milyen gyönyörű színe van , így üvegbe... Még ifi koromba voltam Bulgáriába, ott volt rózsalikőr... Nekem nem igazán nyerte el akkor a tetszésemet...
    Viszont nem csak guszta, szépen is tálaltad nekünk...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Vera. A rózsa is mindig felhasználásra kerül, mert az is kuriózum. Nem kell minden nap virágot enni-inni, de néha néha olyan jó♥

      Törlés
    2. Köszönöm, Vera. A rózsa is mindig felhasználásra kerül, mert az is kuriózum. Nem kell minden nap virágot enni-inni, de néha néha olyan jó♥

      Törlés
  9. Nagyon szorgos háziasszony vagy! Gyönyörű színe lett a szörpnek! Finom volt a zselé? :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igyexem , köszönöm!
      Finom volt a zselé,nekem nagyon ízlett. A lányom is elkezdte enni, de mikor megkérdezte, hogy milyen zselé ez, és tájékoztattam, akkor inkább nem kért:-)

      Törlés