2015. május 11., hétfő

Fűben-fában festőlé 2......és más

Kedves érdeklődő hölgyek!
Ígéretemhez híven folytatódik a fonalfestő program természetes anyagokkal....csak úgy kíváncsiságból.
Íme a mai első szín:


Szerintem nem találnátok ki, hogy mivel festettem , ha akartam volna biztosan nem levendula szín sikeredik belőle.
Mindig van nálunk itthon vörösbor, egyenesen egy kiváló villányi pincészetből. Nem szeretjük a vörösbort, de a marhapörkölthöz egyenesen kötelező illetve a múltkor a szarvas-sült is kapott egy nyakonöntést;-) Szóval maradt egy kicsi az üveg alján ,így felforraltam és belelógattam a DMC-t. Vizesen bordós-lilás-szürkés színe volt, száradás után pedig:


Tettem mellé levendula 
virágot is a fotó és a hasonlatosság kedvéért:


Simán folyóvízben mostam festés után , ameddig a színét eresztette. 
Nagyon tetszik a végeredmény:


A második a kávé volt mint festőanyag, amibe tettem egy kanál kakaóport is:


Élőben talán kicsit erősebb tónusú:


vagy közelebbről?


Hímeztem is, egy a Pinteresten talált mintát , amiből levendulával töltött 
biscornut / már megint;-))) /készítettem:



A vászon Zweigart, 28 ct-os, DMC fonalakat használtam , a zöld  kézzel festett:


A mintában nincs a középső hardanger rész , nekem olyan üresnek tűnt úgy, terveztem hát egy kicsit és odarittyentettem :-)



Ez volt a hétvégi termés, folyt.köv.:-)))

22 megjegyzés:

  1. Áááááááá! Nagy kedvet adtál a növényi festéshez!!!!!
    A múltkori céklát nem felejtettem el.:)
    Köszi,hogy mindent részletesen leírtál.Ecetet nem kellett hozzá tenned?Mármint a festőléhez?

    VálaszTörlés
  2. Mónikám, a céklás festés fakult az ecetes fürdőben, így azt elhagytam, festett fonalat különben sem mosunk. A festőléhez soha nem teszek ecetet, a végén fixálom néha. Ezeket addig mostam folyóvíz alatt amíg színtelen lé nem csorgott belőlük, és aszélkisasszony szárította őket:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mármint a festett fonallal készült hímzést nem mossuk.

      Törlés
    2. Azt nem ,azt bizony nem mossuk!:)

      Törlés
  3. The thread colors have become really beautiful , absolutely first class . Your Biscornu I find immensely charming.
    Dearest greetings from Germany
    Sandra

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dear Sandra!
      thank you for your words, dear!

      Törlés
  4. Gyönyörű színe lett a vörösboros fonalnak ♥ és a kávés-kakaósnak is. A biscornu is nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörűek a fonalak! A vörösbort már én is próbáltam :)
    A biscornud is csodaszép!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hímeztél is vele, ha igen és van róla fotó, megmutatod?
      Köszi, Ildikó!

      Törlés
  6. A boros gyönyörű!! A kakaóst pedig el tudnám képzelni egy horgolt terítőként:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Hölgyem! Horgolt terítőnek valóban ideális szín a kakaós, egy avitt csipkemintával elkészítve:-)

      Törlés
  7. Festeni sem tudok, esetleg csak batikoltam ifi koromba, mikor belekeveredett egy egy szines a fehérek közé...., de jó hogy mondod hogy a festetteket nem mossuk...mert már kaptam ajándékba...
    A biscornud megint gyönyörű lett...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Vera!
      annak olyan kézzel festett fonalak amik nem eresztik a színűket mosásnál, de vannak amik bizony igen, és nagy bosszúságot tudnak okozni.
      Ha kell, hímzés előtt mosd a vásznat

      Törlés
  8. Emőke, aki tud, az tud! Csodás természetes színeid lettek!

    VálaszTörlés
  9. Fantasztikusak a festett fonalaid, a hétvégi bevásárlásnál nem feledem el a vörösbort én sem. A következő céklaleves főzésénél meg fonalfestéshez is félreteszek majd egy kis 'alapanyago't. A biscornu-d meg egyszerűen mesés!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, és hajrá, mutasd majd a végeredményt feltétlenül!!

      Törlés
  10. Én is így kezdtem A szintetikus festékek jobbak.

    VálaszTörlés
    Válaszok

    1. Kedves Beáta!
      Isten látja lelkem,én igyekszem a te "kedves" megjegyzéseidbe semmi rosszat, vagy ártó szándékút belemagyarázni.Aki engem ismer,nagyon jól tudja, hogy én sem vagyok a kertelő, finomkodó típus , ami a szívemen az a számon. Viszont elég idős vagyok ahoz, hogy tudjam mit illik és mit nem. Szólásszabadság van, és igen ez egy nyilvános, bárki számára hozzáférhető blog.Te itt kéthavonta megjelensz, elmondod a keresetlen szavaidat, de nem tudod , hogy mit miért teszek, nem ismered a kézimunka múltamat sem.
      Nem érdemes leírnom azt sem, hogy régóta festek már, sok alapanyagot és festéket is kipróbáltam, növényit és szintetikust egyaránt, és azt sem indoklom meg, hogy miért festek most természetes alapanyagokkal, mert úgysem olvasol vissza.
      Blogokra jársz, odafirkantasz valamit, sokszor teljesen érthetetlenül vagy fölöslegesen és sokszor bántón írsz. Én nem vagyok sértődős típus, de úgy gondolom,ajánlhatom neked,válogasd meg a szavaidat más blogokon ,mert nem fognak rád gondolni "szeretettel", ugyanis tapasztalatból tudom, hogy akinek ilyen a modora, annak sajnos nagy problémája van saját magával.Gondolkozz.
      szép napokat kívánok: Emőke

      Törlés
  11. A gratidão é a memória do coração!
    Obrigada querida, pela sua amizade carinhosa, fico feliz
    em saber que em algum lugar desse mundo você existe, e
    agradeço a Deus pela sua atenção sempre presente e amável!
    Um grande abraço, Marie.

    VálaszTörlés
  12. Nagyon kellemes színek lettek! A biscornu-tól pedig ismét elámultam. Annyira szép, finom mintákat készítesz!!!

    VálaszTörlés