2015. április 27., hétfő

Fűben, fában....festőlé

Az úgy volt, hogy tegnap olvastam az orgona szörp készítésének rejtelmeiről, miszerint a lila színű virágokat leszedve, forralva egy sárgás-zöld színt kapunk, de! citromsavat adva hozzá gyönyörű rózsaszínű levet kapunk. Szörp -még- nem készült,de a fantáziám természetesen elindult a festés irányába. Némi 35 ct-os vásznat, DMC osztott hímzőt és farkasfogat dobtam a lébe....
az eredmény:


szép és  érdekes púder rózsaszín.


A múlt héten a zöldségesemtől kaptam egy maracuját, csak azért, hogy megkóstoljam, mert még nem ettem. A héja felhasználásra  került festés ügyben;-) Talán nem lenne érdemes mutatnom, mert a fotón alig látható: nagyon halvány ezüstös zöld színe van .Talán ha több gyümölcshéjra szert tettem volna, akkor intenzívebb lenne a végeredmény


Kicsit foltos lett, "primitive" mintákhoz kiváló lesz a vászon.


És végül a harmadik szín, ami elég intenzív, mert céklalével festettem:


nagyon szép árnyalat:


Biztos vagyok benne, hogy hamarosan folytatom a kísérletezést...

10 megjegyzés:

  1. Én most kaptam egy kazal orgonát, már épp ki akartam dobni . :-) Köszi a tippet!

    VálaszTörlés
  2. Csak támogatni tudom a folytatási vágyadat! :) Gyönyörűek lettek a "festményeid"! - a folytatásban is bízom :)
    Kivételesen legjobban a púderrózsaszín fogott meg... :))) - talán mert a legújabb minta-szerelmemben is van ilyen színárnyalat...

    VálaszTörlés
  3. Micsoda mesés színek! Természet Anyánk gyönyörű színekkel segítette a munkád :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépségesek lettek. Érdekes ez az orgona átalakulás, lehet hogy kipróbálom én is...
    Az ollód és fehér orgonád ♥

    VálaszTörlés
  5. Ejha!!!!! Az orgonaszín is tetszik,de most valahogy a céklaszín a nyertes nálam.:)

    VálaszTörlés
  6. Csodás színeket varázsoltál!

    VálaszTörlés
  7. Gyönyörű színek...Amikor mosva van már nem ereszti a színét? vagy akkor már nem lesz mosva?Szép színe van a rózsaszínnek...

    VálaszTörlés
  8. Ó, de szépek! Én még sosem próbáltam festeni...
    És az olló!! :)

    VálaszTörlés
  9. Mindegyik nagyon tetszik! Abba ne hagyd:)

    VálaszTörlés