2015. február 22., vasárnap

Mami

A szeme kék volt
Mint a tiszta égbolt
Lelke patyolatja
Szívem símogatta
Ölelő karját
Testemre zárta.
Orrom áthatotta
Nagymama illata
Amit szólt
Mindig igaz volt
Erre tanították
Angolkisasszonyok
Élete, nehéz sors
Nem panaszkodott
Mindig mosolygott
Megbocsájtó volt
Milyen volt ő?
Nincsenek szavak...
Élete végéig
Úrinő maradt.



Ezt a szentimentális verset firkantottam szeretett nagymamámról,ami kapcsolódik legújabb kézimunkámhoz.
Egy kis fémdobozban őriztem apai nagymamámról pár kis képet, egy olvasót és a gyűszűjét-féltőn.
A doboz megkopott, az emlékeim nem, úgy éreztem méltó otthont illene készítenem ezeknek a kincseknek :


A mintát ITT találtam, a színeket átvariáltam  DMC 966,519, B5200 fonalakra és fehér 35 ct-os szlovák vászonra hímeztem.


Így fehér rózsabimbót és nefelejcset ábrázol .

Kerek dobozt vettem, orchidea fehérre kentem, a belsejének az alját pedig  finom szürkéskékre,
Madeirával szerettem volna körben díszíteni, de még ezzel a csipkével is nehéz volt kerek volta miatt.



A fotókon Mami még fiatal és bohó : modellt áll az intézet lépcsőjén, vagy  vígan hógolyózik a barátnőjével az iskola parkjában.
Az alábbi madeira szalagból apró zsákot varrtam, megtöltöttem levendulával. Ez az illat is rá emlékeztet , mindig volt a fürdőszoba szekrényében levendula kölni gömbölyű üvegben./ az idősebbek talán még emlékeznek rá..../



Az olvasója, olyan kék gyöngyökből, amilyen a szeme színe volt...


♥♥♥

24 megjegyzés:

  1. Gyönyörű szép! A doboz és a leírás... elmerültem az emlékeidben... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, köszönöm:-)
      Kicsit szentimentálisra sikeredett...

      Törlés
  2. Ösztönző múzsád a nagyanyád! Szép dolgait méltón őrzöd, gyönyörűen felújítottad emlékeid dobozát. Jó volt elidőzni nálad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves vagy, köszönöm szépen! Örülök, hogy jól érezted magad.

      Törlés
  3. Szeretném megkérdezni hogy ezt a gyönyörű verset te írtad-e?
    Úgy értem te költötted?Merthogy csodaszép!
    Gratulálok hozzá!
    Nálam főnyeremény,és ha nem baj kiírnám a noteszomba,ahova kedvenc verseimet lejegyzem!
    Köszönöm,szép napot!

    (ja és persze a hímzés is gyönyörű)
    Judith

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Judith!
      Igen, köszönöm én írtam de ez csak egy firka amit rögtönöztem, nagyon messze áll egy költeménytől.Ha tetszik, vidd nyugodt szívvel, örülök, hogy elnyerte tetszésed:-)

      Törlés
  4. A Vers, a hímzés, az emlékek, fotók mind-mind lelket simogatóak ♥.

    VálaszTörlés
  5. Azt hiszem a nagymamid most nagyon boldogan mosolyog odafent! Gyönyörű a vers és a dobozka is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mami mindig mosolygott , rám biztosan, és most is mosolyog, tudom♥
      Köszönöm, Gyöngyike!♥

      Törlés
  6. Nagyon szép lett a kis doboz! Tetszik a hímzés, nagyon szép árnyalatú benne a zöld... :)
    A vers is kedves!

    VálaszTörlés
  7. Annyira szépet készítettél, biztosan a nagymamidnak is tetszene. Szeretem, ahogyan kötődsz az emberekhez, tárgyakhoz <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Jucuskám♥
      Igen, valóban így van!

      Törlés
  8. Engem is meghatott, hogy mennyire lehet szeretni a nagymamákat! Az a jó, hogy még életében is sok szeretetet adhattál neki. Ez a szép doboz is emlékeztetni fog rá.

    VálaszTörlés
  9. Gyönyörű, megható az egész! <3

    VálaszTörlés
  10. Fiquei muito feliz ao ver o pequeno gráfico para ponto cruz ser bordado para guardar as lembranças de uma pessoa querida e especial.
    O bordado ficou lindo.
    Um grande abraço,
    Cleozinha

    VálaszTörlés
  11. Obrigado, Cleozinha e aqui novamente os belos padrões!
    E agora, obrigado pelas palavras amáveis!
    Grande abraço
    Emőke

    VálaszTörlés