2015. február 9., hétfő

Házi sütemények

Elég rég óta gyüjtögetem a házi , a nagymamáink fiatal korából származó és a vidék íze szerinti sütemény recepteket. Persze a laptopon is tárolhatók és az internet is mindig kéznél van, de én jobban szeretem mégis a könyv formát és azt majd továbbadhatom a lányomnak....

V.E.  süteményes mintakönyvében találtam a mintát, 36 ct-os natur lenre  hímeztem . Azért ezt választottam, mert nagyon szeretem a málnát és természetesen az ezzel a gyümölccsel készült süteményeket is.



DMC fonalakat használtam és majdnem elvette a kedvem a hímzéstől a felfedezés: a világos, pl.  ekrü és sárgás színek vékonyabbak mint például a bordó, a pink, a zöld....ezt ti is észrevettétek már ?
Végül mégis elkészítettem , ez itt a kedvenc részem, mert olyan, mintha igazi lenne a gyümölcs:



Egy színben harmonizáló vásznat és csipkét választottam , ezek felhasználásával készült el a könyvborító:


A szememnek ezúttal úgy volt kellemes, hogy a hímzés ne pont középre kerüljön:



Szerettem volna a könyvnek címet is varrni , de végül kihagytam.




Ahogy időm engedi , beleírom a sok finom sütemény receptjét amik a birtokomban vannak, mint például Rita sajtkrémmel töltött medvehagymás kiflije:



vagy a meggyes pite...





amiket hétvégén a telken sütöttem.

A könyv hátulról:


Teázós/sütizős téli  napokat kívánok mindenkinek ♥



27 megjegyzés:

  1. Ismét egy remekmű! Nagyon szép!
    De mostanában én nem eszem sütit, úgyhogy kétszer megnéztem és továbállok gyorsan. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Modeszta, köszönöm...
      Igen süteményt csak módjával szabad enni, én is csak megkóstolom ha elkészültek;-))

      Törlés
  2. Emőke! Ez ismét csodálatosan szép lett!
    Kedvem lenne lecsippenteni róla egy szem málnát... :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Ildikó, csak csippent nyugodtan:-)))

      Törlés
  3. Nagyon guszta lett a receptes füzeted, gondolom a receptek meg örömmel fogadják az új lakhelyüket ♥.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Rita!
      Régebben nagyon sokat írtam kézzel és nagyon szerettem, leginkább töltőtollal, most rá kell hangolódnom, megint.......

      Törlés
  4. Csodaszép lett! Annyira élethű! A leánykád nagyon-nagyon büszke lehet az édesanyjára, hogy ilyen csodákat készít!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, Gyöngyike!
      A lányom büszke rám, mindig ellenőrzi hol tartok, az ő szavaival élve: hogy haladok:-))
      Ő is ügyi ám, most már a vizsgamunkáját szövi/egy nagyobb szőnyeget/ és szépen hímez, a tanárnő ezt mondja, én még nem láttam.

      Törlés
  5. Na, emelem a kalapom,mert én ilyen bonyolult mintát nem tudnék kihímezni türelem híján.:) Gratulálok!!!!
    Csodás lett!
    Én is gyűjtöm a lányomnak a recepteket.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mónikám, a krém résznél én is " megerőszakoltam magam", a többi könnyen ment.
      Köszönöm♥

      Törlés
  6. Meseszép lett, a málnaszemek szinte legurulnak, olyan élethűek lettek! Nagyon ügyes vagy, Emőke

    VálaszTörlés
  7. Csodaszép lett a könyved! Kívánok bele sok-sok finosm receptet!
    A fonalakkal kapcsolatban, meg én is észrevettem, hogy a régebbi dmc.-k sokkal vékonyabbak és lágyabbak/selymesebbek, mint a mostaniak:-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katám, Te vagy az" én eszem ", már rájöttem;-)) Nem is gondoltam a régi /2007/ és a mostanság vásárolt DMC-k közötti különbségre . Először arra gondoltam a festékanyag miatt van, de más világos színek is vastagabbak a halvány sárgás színűeknél....
      Köszönöm♥

      Törlés
  8. Nagyon szép lett a szakácskönyved! Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!
      Sok- sok recept kerül bele Évától:-)))))))))))

      Törlés
  9. Nem csak a DMC-nél van vastagság különbség... Puppetsnél is, hisz én azzal hímzek...sőt tapasztaltam szín változást is de egy a kód... De legalább nem fognak..
    Csinos lett a borítód és azok a málnaszemek... biztos megküzdöttél velük... mintha oda tetted volna a málnákat...oly hű...
    Emőke gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Vera!
      A színkód-beli különbségeket én is tapasztaltam már, nem nagyon voltam feldobódva attól sem, de hogy vastagságbeli különbséget tapasztaltam ,attól meg pláne:-(

      Törlés
  10. Que bonita funda, y las recetas tienen que estar buenísimas todas!!!!

    VálaszTörlés
  11. De gyönyörű lett, valóban nagyon élethű a gyümölcs. Ennek a naplóborítónak lesz meg a leírása talán???

    VálaszTörlés
  12. Ó, de jó, hogy megint írtál! Klassz lett a szakácsoskönyved borítója!
    Engedelmeddel, mivel nem vagy a FB-on, így nem is tudtalak meghívni játszani, de a többieknek ajánlottam a blogodat. Egy 5 napos játék keretében naponta 3 kézimunkát kellett bemutatni. Ha esetleg nosztalhiázni akarsz, kukkants be ide:
    https://www.facebook.com/kovacs.anita.anyi
    a mai poszt végére linkeltem be a blogodat. Puszi!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, Ányi!
      Kedves vagy, de én a link alatt semmit nem látok....

      Törlés
    2. Nem baj, a lényeg, hogy én látom a blogodat! Puszi!

      Törlés